| Wymiana tarcz i klocków hamulcowych - przod 155-tkiData dodania 2003-05-17 Galeria Autor: Wojtek | Ponieważ tył został już załatwiony, przyszedł czas na wymianę hamulców z przodu, Mirek zdecydował się na wersję „light” czyli wymianę samych klocków, ale ponieważ opis ten będzie bazował głównie na poprzednich poradach związanych z wymianą tarcz i klocków tylnych a konstrukcja przodu i tyłu jest prawie identyczna to bazując na poprzednim opisie każdy inteligentny alfista poradzi sobie z wymiana także i przodu.
Standardowo zaczniemy od spisu potrzebnych narzędzi
1) Klucz nasadkowy 13 z grzechotką
2) Klucz 16’stka
3) Klucze imbusowe (niestety rozmiarów nie pamiętam)
4) Klucz 12’stka
5) Szczotka druciana (dla ułatwienia może być wiertarka z odpowiednią szczotkową końcówką)
6) ¦ciągacz do tarcz
7) Zestaw do wciskania tłoczków
8) Smar wysokotemperaturowy do tłoczków (zazwyczaj sprzedawany w takich małych kubeczkach jak swego czasu leki na zapalenie ucha)
9) Pasta miedziana (smar) może być w sprayu
10) Płyn do czyszczenia zacisków
Jak widać lista prawie identyczna z poprzednią lecz tym razem używamy zestawu do wciskania tłoczka a nie do wkręcania.
Nie przedłużając opisu powiem, że koniecznym jest przeczytanie poprzedniego, tutaj natomiast w telegraficznym skrócie:
Zdejmujemy koło oceniamy stan całego zestawu (zdjęcie 01) zdejmujemy zacisk (zdjęcie 02) oceniamy stan tarczy (zdjęcie 03) następnie wymieniamy wszystko zgodnie z instrukcją obsługi tyłu. W odróżnieniu natomiast od zestawu tylnego przedni tłoczek nie jest wkręcany lecz wciskany. Aby wcisnąć tłoczek, potrzeba zaopatrzyć się w profesjonalne narzędzie do tego celu z tzw kontrśrubą, lub też wykonać taki we własnym zakresie. W naszym przypadku wykorzystujemy ślimaka z kontrśrubą z rozłożonego imadła stolarskiego oraz klucz francuski. Zestaw uwieczniony na (zdjęciu 04) naprawdę działa tłoczki wlazły jak w masło :), natomiast stan Mirkowych klocków na (zdjęciu 05)
Update 19.06.2004
Na łamach listy klubowej Michał K. z Pyrateamu podesłał bardzo ważną uwagę dotyczącą klocków Ferodo DS Performance
"...Ferodo DS Performance są klockami kierunkowymi. Na dwóch klockach w
komplecie (po jeden na każdą stronę) w blaszce znajdującej się na tylniej
powierzchni klocka jest wycięta strzałka wskazująca kierunek w jakim powinny
być one zamontowane. Strzałka ta (wycięcie w blaszce) była tak duża, że
tłoczek trafiał jednym ze swoich boków idealnie w nią, przez to klocek od
strony tłoczka był nierównomiernie dociskany do tarczy i sobie stukał o
nacięcia.... , ... Podsumowując: klocki Ferodo DS Performance trzeba zakładać w zacisku w ten
sposób by klocek ze strzalką znajdował się po stronie gdzie nie ma tłoczka!
Drugi klocek jest jak najbardziej zwyczjany tzn. ma blaszkę na całej prawie
powierzchni"
Zdjęcia:
Ostre i wyraźne autorstwa Marka
Zamazane i niewyraźne autorstwa Mirka ;))) (poważnie) ;)
| Data dodania 2003-05-17 Galeria Autor: Wojtek |
Nie odpowiadamy za jakiekolwiek szkody wynikłe ze stosowania wyżej wymienionych informacji. Nie jesteśmy zawodowymi mechanikami, chętnie wysłuchamy wszelkich uwag na temat powyższego tekstu.
|
|
|